Welkom bij de klantenservice van ecco-shop.nl. U kunt ons bereiken op onderstaande manieren.

EMAIL

U kunt uw vraag en/of opmerking altijd aan ons mailen. Ons mailadres is info@ecco-shop.nl  Wij proberen uw vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.

TELEFOON

Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 – 17:00 uur op telefoonnummer 0229-760760 of via WhatsApp op 06-16385446.

ONZE WINKELS 

Natuurlijk bent u welkom in één van onze winkels. Het merk Ecco verkopen wij in onze Ecco stores in Alkmaar en Purmerend. Voor de adresgegevens van onze winkels, verwijzen wij u graag naar onze homepagina.

ALGEMENE BEDRIJFSGEGEVENS

ecco-shop.nl (ecco-shop.nl is onderdeel van Meijerink Schoenen BV)
Nieuwsteeg 39
1621 EC Hoorn 
KvK nummer: 648.14.114 
BTW nummer: NL8558.64.825.B.01 
IBAN: NL97 RABO 0102 4965 60
BIC code: RABONL24

BETAALMETHODES

U kunt in het bestelproces bij ecco-shop.nl kiezen voor 5 verschillende betaalmogelijkheden:

* IDeal
* Creditcard (Mastercard / Visa)
* Bancontact
* Handmatige overboeking
* Klarna

IDEAL

In het bestelproces kiest u bij het afrekenen van uw bestelling voor de betaalwijze iDeal. U wordt doorgeleid naar uw eigen bank, waar de betaalopdracht voor u klaar staat. Met iDeal kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online uw aankopen afrekenen.

CREDITCARD

In het bestelproces kiest u bij het afrekenen van uw bestelling voor de betaalwijze creditcard. U kunt bij ons betalen met uw Visacard en Mastercard. Dit gebeurt altijd op een SSL beveiligde pagina. Creditcard betalingen lopen via Multisafepay. Zij voldoen aan de strenge eisen die worden gesteld aan online betalingen.

BANCONTACT

In het bestelproces kiest u bij het afrekenen van uw bestelling voor de betaalwijze bancontact-Mister Cash. U wordt doorgeleid naar uw eigen bank, waar de betaalopdracht voor u klaar staat. Met bancontact kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online uw aankopen afrekenen.

HANDMATIGE OVERBOEKING

In het bestelproces kiest u bij het afrekenen van uw bestelling voor de betaalwijze handmatige overboeking. U rond het bestelproces af zonder te betalen. U maakt het bedrag van uw bestelling aan ons over op een tijdstip, welke u het beste uitkomt. U ontvangt een mail met onze betaalgegevens. Na ontvangst van uw betaling is uw bestelling definitief en wordt deze verwerkt. Vergeet niet uw ordernummer te vermelden, zo kunnen wij uw bestelling snel afhandelen.

KLARNA

U kunt achteraf betalen met Klarna. Hier rekenen wij €2,95 transactiekosten voor.

Als u tijdens het bestelproces kiest voor de betaalmethode Klarna, vindt er een kredietcheck plaats en stelt Klarna vast of en voor welk bedrag u uw aankoop via deze betaalmethode kan doen. Om de check goed uit te voeren heeft Klarna uw geboortedatum en telefoonnummer nodig. Na het voltooien van de bestelling ontvangt u van Klarna separaat een factuur per e-mail. Deze ontvangt u gemiddeld genomen 2 dagen nadat u de e-mailbevestiging van uw aankoop heeft ontvangen.

Helaas zijn wij vanwege privacyoverwegingen niet gemachtigd informatie over de kredietcheck in te zien. Voor vragen over de kredietcheck en andere vragen over deze betaalmethode, kunt u contact opnemen met Klarna. Bekijk de Klarna contactgegevens op de Klarna website

LEVERING EN BEZORGING

Indien u op werkdagen voor 15:00 uur een bestelling plaatst en betaalt, dan streven wij ernaar om uw bestelling dezelfde dag nog te verwerken en te versturen. Al onze pakketten worden bezorgd door GLS, de bezorgdagen zijn van maandag tot en met vrijdag. Bestellingen, welke vrijdag na 15:00 uur en in het weekend zijn geplaatst worden maandag verwerkt. U ontvangt een email met uw track en trace code, zodra uw bestelling is overhandigd. Indien uw bestelling uit meerdere artikelen bestaat, dan is het mogelijk dat deze in verschillende pakketten aan u worden verzonden. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn, dan laat GLS een niet-thuis bericht achter. Dit bericht ontvangt via de mail. U kunt dan zelf online een afspraak maken op een dag en tijdstip dat u het beste uitkomt. Voor ontvangst van het pakket dient altijd worden getekend.

WIJZIGEN OF ANNULEREN

Als u uw bestelling wilt wijzigen of annuleren, vragen wij u om telefonisch contact met ons op te nemen zodat wij dit voor u kunnen regelen. Dit is alleen mogelijk als uw order nog niet verzonden is.

VERZENDKOSTEN

Bij bestelling vanaf €50,00 betaalt u geen verzendkosten (binnen Nederland). Is het bedrag van uw bestelling lager dan €50,00 dan zijn de verzendkosten €4,95 (binnen Nederland). Voor bestelling naar het buitenland rekenen wij altijd verzendkosten.

U kunt er ook voor kiezen om uw bestelling op te halen in onze winkels in Alkmaar, Hoorn of Purmerend. U betaalt dan geen verzendkosten. U ontvangt een email als uw bestelling klaar staat. 

RUILEN

ls u uw bestelling online wilt ruilen, dan retourneert u de desbetreffende bestelling binnen 14 dagen en plaatst u vervolgens weer een nieuwe bestelling voor de gewenste schoenen.

U kunt uw bestelling altijd ruilen in één van onze winkels in Alkmaar, Hoorn of Purmerend, mits de schoenen daar op voorraad zijn. Wij vragen u contact met ons op te nemen, zodat wij dit voor u kunnen nakijken.

RETOURNEREN

U kunt uw ontvangen bestelling altijd binnen 14 werkdagen retour sturen. Ook artikelen, die in de uitverkoop zijn gekocht mogen worden geretourneerd. De bestelling kan alleen worden geretourneerd, wanneer het artikel in goede staat en ongedragen is. Wij raden u aan de schoenen op zachte ondergronden bijv. tapijt te proberen.

Fournituren mogen niet geretourneerd worden.

Sluit bij de retourzending het ingevulde retourformulier. Het formulier is ook hier te downloaden. De retourkosten zijn altijd voor eigen rekening. Bewaar het verzendbewijs goed. Zodra wij uw pakket retour hebben ontvangen, ontvangt u daar een bevestiging van per email. Het bedrag dat u van ons tegoed heeft, wordt binnen 2 werkdagen overgemaakt op het IBAN nummer, welke u heeft ingevuld op het retourformulier. In geval van een klacht of verkeerde levering zullen wij de retourkosten (max. €7,65) aan u vergoeden.

U mag uw bestelling altijd gratis retourneren in één van onze winkels in Alkmaar, Hoorn of Purmerend. De adressen vindt u op onze homepagina. Het aankoopbedrag wordt aan u terugbetaald via de betaalmethode waarmee u de bestelling heeft geplaatst.

Retourneren met Klarna

Wanneer wij uw retour (deels) hebben ontvangen sturen wij u een update van uw factuur. Heeft u uw bestelling volledig geretourneerd? Dan sluiten we uw openstaande Klarna factuur af. Een eventuele terugbetaling van Klarna ontvangt u op dezelfde manier als waarmee u de factuur heeft betaald.

Let op: U kunt niet met Klarna betalen in combinatie met een Fashioncheque of VVV Cadeakaart.

GARANTIE EN KLACHTEN

GARANTIE

Onze garantie is conform de wet en de algemene voorwaarden van Stichting keurmerk vastgesteld. Bij de algemene voorwaarden kunt u deze allemaal lezen.

KLACHTEN

Mocht u onverhoopt een klacht hebben over een product of over onze service, dan verzoeken wij u een mail te sturen naar info@ecco-shop.nl. Wij nemen alleen klachten in behandeling van schoenen, welke via onze website of in één van onze winkels zijn gekocht. Wanneer u een klacht heeft over een product, dan vragen wij u duidelijke foto’s van de klacht bij te sluiten. Wij zullen deze klacht aan de hand van de foto('s) proberen te beoordelen en u hierover berichten. Als wij de klacht niet goed kunnen beoordelen vragen wij u de schoenen naar ons op te sturen, c.q. af te geven in een van onze winkels

Bij een gegronde klacht ontvangt u de door u gemaakte portokosten retour en doen wij een voorstel ter oplossing van uw klacht. 

Volgens de wettelijke termijn (zie algemene voorwaarden) moet u uiterlijk binnen 14 dagen bericht van ons ontvangen over de status van uw klacht. Wij streven er naar om u altijd binnen 3 werkdagen dagen te berichten over de status van uw klacht. Het kan zijn dat wij de klacht direct voor u kunnen oplossen. Het kan ook voorkomen dat wij voor de afhandeling in overleg moeten met onze leverancier. U dient uw klacht uiterlijk binnen 3 dagen na het ontdekken van het gebrek bij ons in te dienen.

Mocht de klacht onderling niet opgelost kunnen worden, dan kunt u gebruik maken van de geschillenregeling van de Stichting Webshop Keurmerk. Als uw klacht definitief niet door ons wordt opgelost, kunt u hiervoor het klachtenformulier op de webshop van Stichting Webshop Keurmerk invullen. (zie onze algemene voorwaarden)

Om de beste gebruikerservaring te bieden maakt onze website gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website gaat u akkoord met de standaardinstellingen. Bekijk onze privacy beleid hier.